Емоційне вигорання
Засоби профілактики
негативних емоційних станів.
1. Живіть під гаслом : «Все, що відбувається – на краще».
2. Не «пережовуйте» подумки конфлікти, що сталися та помилки, яких ви припустилися. Не пиляйте тирсу!!! Усвідомте їх причину, зробіть висновки і знайдіть вихід.
3. При взаємодії з малоприємними для вас людьми, усвідомте: те, що відбувається, не варте того, щоб емоційно реагувати.
4. Підтримуйте гарну спортивну форму. Між тілом і розумом існує тісний взаємозв’язок.
5. Пробачайте собі помилки.
6. Визнавайте свої помилки. Не перекладайте провину на інших – це ознака безсилля.
7. Відмовтеся від пліток, скарг, бажання помсти, від усіх бажань, що підривають вашу цілісність і особисту силу.
8. Пам’ятайте, що ви недосконалі – і це прекрасно. Ви – людина, що може помилятися і виправляти помилки. Досконалість недосяжна.
9. І не намагайтеся завжди і в усьому бути кращим. Пам’ятайте: робота – усього лише частина життя.
10. Створіть на своєму робочому місці максимально комфортні умови праці:
- чайні і кавові паузи ;
- дихальна гімнастика;
- свіжі фрукти;
- самомасаж голови;
- мініаптечка.
Звернення учнів до вчителів
«Секрет встановлення
добрих стосунків між учителями та учнями»
- Спілкуйтеся
з нами якомога більше, особливо в позаурочний час. Ми хочемо знати вас
краще.
- Цікавтеся
стосунками у нашому колективі. Пам'ятайте: якщо ви будете знати, хто з
однолітками є для нас авторитетом, це допоможе на уроках.
- Пригадайте
себе у дитинстві та впізнайте в нас колишнього себе! Давайте вчитеся один
в одного! Будь ласка, відчуйте нас, сприймайте нас такими, якими ми є,
зрозумійте наш внутрішній світ. Тоді ви зможете передбачити нашу
поведінку.
- Пам'ятайте,
що добрі стосунки легко руйнуються, їх треба постійно підживлювати.
Дрібниць тут не буває. Щоб зміцнити наші добрі стосунки, давайте разом
шукати спільні інтереси та потреби.
- Не
обманюйте нашої довіри. Її важко завоювати, та легко втратити. Будьте
чесні з нами.
- Примушуйте
нас до чогось лише тоді, коли всі інші засоби впливу виявилися марними. Бо
інакше ми можемо сприйняти це як посягання на нашу свободу особистості.
- Вимагайте
щось від нас з повагою. Нам легше сприйняти вимоги, якщо ви робите їх у
ввічливій формі: вимоги-прохання, вимоги-поради.
- Не
будьте безапеляційними у своїх покараннях!
- Ми
любимо тих вчителів, які посміхаються та в яких є почуття гумору.
- Зрозумійте,
що часто ми мовчимо не від незнання предмета, а від страху перед
аудиторією. Пригадайте свої перші уроки.
- Викликаючи
у нас почуття страху, ви принижуєте себе та нас. Ми починаємо хвилюватися
та нічого не розуміємо. Подумки полічіть до десяти, перш ніж викликати
наших батьків, робити запис у щоденниках чи відсилати нас до завуча: а чи
не розписуєтесь ви у власному безсиллі?
- Пояснюючи,
переконуйте нас, дивіться на нас, не кричіть – в нас ще п'ять уроків.
- Зрозумійте,
ваш предмет – важливий, але він не центр Землі, є ще й інші!.. Не
намагайтеся перекласти на домашнє завдання те, чого ви самі не встигли на
уроці.
- Не
стрижіть нас, будь ласка, під один гребінець. Адже ми всі різні!
Пам'ятайте: те, наскільки
легко нам вивчити ваш предмет, залежить тільки від вас.
Немає коментарів:
Дописати коментар