Профілактика шкідливих звичок

Анкета для вивчення ставлення підлітків до
тютюнопаління та алкоголізму

Дана анкета є засобом наукового дослідження з вивчення проблеми тютюнопаління та алкоголізму серед учнів твого віку. Твій клас обраний для участі в дослідженні методом випадкової вибірки. Ти є одним із учасників, що бере участь у дослідженні.

Анкета анонімна, в ній не будуть вказані твоє ім'я або інша ідентифікуюча особисто тебе інформація.

Для того, щоб дослідження було успішним, дуже важливо, щоб ти відповів (ла) на кожне запитання відверто й уважно. Пам'ятай: твої відповіді є конфіденційні.

Участь у дослідженні абсолютно добровільна. Якщо з якихось причин ти вважаєш яке-небудь запитання неприйнятним, пропусти його.

В анкеті немає правильних або неправильних відповідей. Якщо серед запропонованих варіантів ти не знайдеш об'єктивної відповіді, вкажи той, котрий визначає твою думку. Будь-ласка, обраний тобою варіант відповіді на кожне запитання зафіксуй позначкою “+” поряд з відповідним варіантом.

Ми сподіваємося, що анкета зацікавить тебе.

Заздалегідь дякуємо тобі за участь.


1. Твоя стать? а) жіноча; б) чоловіча.

2. Твій вік? а) 15 років; б) 16 років; в) 17 років;

3. В якому віці (якщо таке траплялося) ти вперше закурив (ла) сигарету?

а) ніколи; б) 11 років або молодше; в) 12 років; г) 13 років; д) 14 років.

4. Як ти одержав (ла) сигарету (коли спробував (ла) курити вперше)?

а) від старшого брата або сестри; б) від друга або подруги, старшої за мене; в) від друга або подруги мого віку; г) від друга або подруги молодших за мене; д) від незнайомої людини; е) від одного з батьків; є) взяв (ла) вдома ‑­

без дозволу батьків; ж) купив (ла) в магазині; з) іншим способом (будь-ласка, коротко опиши яким саме).

5. З якої причини ти спробував (ла) алкоголь в перший раз?

а) хотілося зазнати приємні відчуття; б) не хотілося виділятися в компанії друзів; в) від нічого робити; г) з цікавості; д) хотілося забути про свої проблеми; е) інші причини (будь-ласка, вкажи, які саме).

6. Скільки разів у житті (якщо таке було) ти курив (ла) сигарети?

а) ніколи; б) 1-2 рази; в) 3-5 разів; г) 6-9 разів; д) 10-19 разів; е) 20-39 разів; є) 40 або більше.

7. В якому віці (якщо таке траплялося) ти спробував (ла) курити щодня?

а) ніколи; б) 11 років або молодше; в) 12 років; г) 13 років; д) 14 років.

8. Наскільки часто ти вживаєш алкоголь?

а) щодня; б) на вихідних; в) щоразу в колі друзів; г) тільки по святам; д) не вживаю зовсім;

9. Як ти думаєш на скільки людина ризикує нашкодити собі (фізично або ще як-небудь), якщо вона іноді курить сигарети чи приймає алкоголь?

а) ризику немає; б) слабкий ризик; в) значний ризик; г) великий ризик; д) не знаю.

10. Як ти думаєш на скільки людина ризикує нашкодити собі (фізично або ще як-небудь), якщо вона викурює одну сигарету на день?

а) ризику немає; б) слабкий ризик; в) значний ризик; г) великий ризик; д) не знаю.

13. Як ти думаєш, скільки твоїх друзів курять сигарети?

а) ніхто; б) один-два; в) декілька; г) більшість; д) всі.

14. Як ти вважаєш, наскільки складно тобі буде при бажанні дістати сигарети чи алкоголь?

а) неможливо; б) дуже складно; в) досить складно; г) досить легко; д) дуже легко; е) не знаю.


15. Чи стикався (лася) ти з будь-якими з перелічених нижче проблем через тютюнопаління та алкоголізм?

а) проблеми у взаєминах із друзями; б) проблеми у взаєминах з батьками; в) проблеми у взаєминах з вчителем; г) виклик лікаря або госпіталізація; д) зниження працездатності в процесі навчання; е) зниження працездатності в інших видах діяльності; є) ушкодження предметів, одягу, що знаходяться у твоєму користуванні; ж) втрата грошей та інших коштовних речей.

16. Як ти вважаєш, якби ти захотів (ла) курити (або вже куриш), твій батько дозволив би тобі це зробити?

а) дозволив би (дозволяє) мені курити; б) не дозволив би (не дозволяє) мені курити вдома; в) не дозволив би (не дозволяє) мені курити взагалі; г) не знаю.

Дякуємо за твої відповіді!




Тренінгові заняття: «Профілактика вживання алкоголю в підлітковому середовищі»


Вступна промова.

Сьогодні ми розкажемо вам про алкоголь та розвіємо міфи, що склалися навколо цього захворювання.

Ви отримаєте знання про те, як:

Алкоголь впливає на здоров’я людини;

Захистити себе та близьких від зловживання алкогольними напоями.

Знання про алкоголь та його вплив на організм людини допоможуть вам уникнути небезпеки. Кожен з вас зможе усвідомити наслідки ризикованої поведінки, а водночас і те, як цей ризик можна зменшити або запобігти йому зовсім, тобто кожен може після отриманої інформації зробити для себе вибір.

Вправа «Знайомство»

Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, хороший настрій, сприяти згуртованості групи.

Хід вправи: Учасники сідають у коло. Тренер знайомить їх із символічним учасником групи – будь-якою м’якою іграшкою. Кожен учасник передає іграшку по колу, називаючи своє ім’я та вітаючись із групою.

Мозковий штурм «Чому люди вживають алкоголь?»

Тренер пропонує учасникам поговорити про те, чому люди вживають алкоголь?

Його вживають і в помешканні, і на дискотеці. Його п’ють і батьки, і родичі, і сусіди, і улюблені телевізійні герої…

Приблизні варіанти відповіді:

Тому що, на перший погляд, так легше спілкуватися, бути веселим та почуватися невимушено. Але насправді, коли хтось у компанії напився, то це ‑­

стає небезпечно для усіх вечірка, замість приємного відпочинку, стає неприємністю – поряд з вами з’являється психічно неврівноважена та отруєна людина, яку треба відводити додому, або залишати на ніч та проводити «комплекс оздоровчих заходів».

Інформаційне повідомлення «Що таке алкоголь. Вплив алкоголю на здоров’я людини»

Чистий алкоголь – це прозора рідина без запаху і кольору.

Алкоголь отримують у результаті шумування цукру, що міститься, наприклад, у винограді, пшениці, й картоплі. Алкогольні напої розрізняють за вмістом у них алкоголю. Чим вищий вміст алкоголю, тим міцніший напій. Міцність алкогольного напою вимірюється в градусах. Наприклад, у пиві – близько 3-5 градусів, вині – 12-18 градусів, а в міцних напоях – 30-40 градусів.

Алкоголь – це речовина, яка викликає найбільшу смертність серед молоді!!!

Алкоголь -- це речовина шкідлива для мозку…

Алкоголь – це речовина, яка впливає на розумову діяльність.

Алкоголь – це речовина, яка викликає у людини стан сп’яніння.

Що відбувається в організмі людини, коли вона вживає алкоголь

Після вживання алкогольного напою алкоголь всмоктується в кров дуже швидко. Через кілька хвилин алкоголь уже розноситься по тілу і попадає в головний мозок.

Після вживання алкогольного напою кровоносні судини розширюються й алкоголь починає робити навантаження на серце.

Після вживання алкогольного напою алкоголь починає також робити навантаження на печінку.

Після вживання алкогольного напою підсилюється процес виведення води з організму. Це значить, що під дією алкоголю організм утрачає більше води в одиницю часу, ніж у звичайному стані.

У невеликих кількостях алкоголь має гальмуючу і розслабляючу дію. Але при невеликій кількості алкоголю погіршується координація рухів, збільшується час реакції на зовнішні подразники і час ухвалення рішення, тому з людьми в цьому стані часто відбуваються нещасні випадки.

Вправа «Заграна пластинка».

Призначення: Набуття навички наполегливо відстоювати себе, вироблення уміння сказати «ні». Виконується у вигляді «вертушки». Учасники, що стоять у зовнішньому колі, щось пропонують, а ті, що стоять у внутрішньому колі, твердо й упевнено говорять «ні». Наприклад, «я розумію, про що ти говориш, але мене це не цікавить». Говорити це треба тихим і спокійним тоном. Спокійне повторення того, чого ви хочете, знову й знову. Учить наполегливості, а також того, що ви не зобов'язані пояснювати причини своїх бажань. Допомагає не дратуватися заздалегідь.

Ефект, що досягається: дає змогу вам почуватися комфортно, ігноруючи спроби маніпулювання вами, заклик до логіки. Ви наполегливо просуваєтеся до бажаної мети.

Інформаційне повідомлення «Міфи та факти про алкоголь»
Міфи
Факти

Багато хто вважає, що в стані похмілля необхідно обов’язково випити ще алкоголю, щоб похмелитися.     
Єдиний лікар від похмілля – це час.

Деякі люди вірять, що алкоголь допомагає забутися і не думати про свої проблеми…        
Можна на вечір забути про свої проблеми, але на ранок вони знову нагадують про себе.

Деякі вірять, що можна змішувати різні алкогольні напої, а також змішувати алкоголь з будь-якою мінеральною водою.   
Від шипучих напоїв п’яніють швидше.

Деякі підлітки вірять, що більшість їхніх однолітків вживають алкоголь. А раз так, то і вони неодмінно повинні вживати алкоголь.   
Дуже багато молодих людей сьогодні вільні від вживання алкоголю. Вміють відпочивати і одержувати насолоду від життя без допомоги психоактивних речовин.

Деякі молоді люди вважають, що проблема алкоголізму їх не стосується, вони завжди можуть кинути вживати алкоголь.        
Є люди, які народжуються з вродженою толерантністю до алкоголю. У цих людей порушене функціонування хімічних процесів.

Тренінг- Гра «Безлюдний острів».

Призначення:

• діагностика і відпрацьовування способів, стилів взаємодії, психологічних умінь, необхідних для ефективного вирішення поставленого завдання;

• постановка проблеми залежності;

• постановка проблеми паління.

Сюжет:

Уявіть, що ви пливете до Африки. Унаслідок катастрофи ви потрапили на безлюдний острів. Коли вас урятують і чи зможуть узагалі це зробити — не відомо. Природно, перед вами стоїть завдання — вижити, адже життя там повне небезпек і несподіванок.

Потрібно освоїти острів, організувати на ньому господарство, налагодити соціальне життя, розподілити основні функції й обов'язки. Варто продумати і те, яким чином вони виконуватимуться. Вирішіть питання про владу. Якою вона буде на вашому острові? Хто прийматиме остаточне рішення? Розробіть моральний кодекс.

Суттєве запитання — ставлення до паління, оскільки виявилося, що на цьому острові росте тютюн.

Етапи:

1. Учасники визначаються, хто вони, з якою метою мандрували до Африки.

2. Розподіл на 2 групи по 5—7 осіб.

3. Обговорення між учасниками групи. Придумайте назву острову. Продумайте основні правила й норми життя.

Тренер не втручається в перебіг обговорення.

4. Групи виносять свої наробки на загальне обговорення.

5. Аналіз:

• Які думки, почуття навіяла гра?

• Наскільки ви були активні чи пасивні під час гри?

• Від чого чи від кого це залежало?

• Яку позицію обирали?

• Як ви себе відчуваєте? Чому?

Обговорення метафори: «Щоб вітрильник ішов уперед, необхідний не тільки вітер, а й підняте вітрило».

Підсумки заняття Учасникам пропонується підсумувати заняття. Тренер надає можливість, за особистими бажанням, кожному висловитись і відповісти на запитання:

Які повідомлення, вправи, ігри вам сподобались?

Чи відчували ви дискомфорт, негативні почуття? Під час яких видів роботи це було?


Анкета для вивчення ставлення підлітків до тютюнопаління та алкоголізму

Дана анкета є засобом наукового дослідження з вивчення проблеми тютюнопаління та алкоголізму серед учнів твого віку. Твій клас обраний для участі в дослідженні методом випадкової вибірки. Ти є одним із учасників, що бере участь у дослідженні.

Анкета анонімна, в ній не будуть вказані твоє ім'я або інша ідентифікуюча особисто тебе інформація.

Для того, щоб дослідження було успішним, дуже важливо, щоб ти відповів (ла) на кожне запитання відверто й уважно. Пам'ятай: твої відповіді є конфіденційні.

Участь у дослідженні абсолютно добровільна. Якщо з якихось причин ти вважаєш яке-небудь запитання неприйнятним, пропусти його.

В анкеті немає правильних або неправильних відповідей. Якщо серед запропонованих варіантів ти не знайдеш об'єктивної відповіді, вкажи той, котрий визначає твою думку. Будь-ласка, обраний тобою варіант відповіді на кожне запитання зафіксуй позначкою “+” поряд з відповідним варіантом.

Ми сподіваємося, що анкета зацікавить тебе.

Заздалегідь дякуємо тобі за участь.


1. Твоя стать? а) жіноча; б) чоловіча.

2. Твій вік? а) 15 років; б) 16 років; в) 17 років;

3. В якому віці (якщо таке траплялося) ти вперше закурив (ла) сигарету?

а) ніколи; б) 11 років або молодше; в) 12 років; г) 13 років; д) 14 років.

4. Як ти одержав (ла) сигарету (коли спробував (ла) курити вперше)?

а) від старшого брата або сестри; б) від друга або подруги, старшої за мене; в) від друга або подруги мого віку; г) від друга або подруги молодших за мене; д) від незнайомої людини; е) від одного з батьків; є) взяв (ла) вдома ‑­

без дозволу батьків; ж) купив (ла) в магазині; з) іншим способом (будь-ласка, коротко опиши яким саме).

5. З якої причини ти спробував (ла) алкоголь в перший раз?

а) хотілося зазнати приємні відчуття; б) не хотілося виділятися в компанії друзів; в) від нічого робити; г) з цікавості; д) хотілося забути про свої проблеми; е) інші причини (будь-ласка, вкажи, які саме).

6. Скільки разів у житті (якщо таке було) ти курив (ла) сигарети?

а) ніколи; б) 1-2 рази; в) 3-5 разів; г) 6-9 разів; д) 10-19 разів; е) 20-39 разів; є) 40 або більше.

7. В якому віці (якщо таке траплялося) ти спробував (ла) курити щодня?

а) ніколи; б) 11 років або молодше; в) 12 років; г) 13 років; д) 14 років.

8. Наскільки часто ти вживаєш алкоголь?

а) щодня; б) на вихідних; в) щоразу в колі друзів; г) тільки по святам; д) не вживаю зовсім;

9. Як ти думаєш на скільки людина ризикує нашкодити собі (фізично або ще як-небудь), якщо вона іноді курить сигарети чи приймає алкоголь?

а) ризику немає; б) слабкий ризик; в) значний ризик; г) великий ризик; д) не знаю.

10. Як ти думаєш на скільки людина ризикує нашкодити собі (фізично або ще як-небудь), якщо вона викурює одну сигарету на день?

а) ризику немає; б) слабкий ризик; в) значний ризик; г) великий ризик; д) не знаю.

13. Як ти думаєш, скільки твоїх друзів курять сигарети?

а) ніхто; б) один-два; в) декілька; г) більшість; д) всі.

14. Як ти вважаєш, наскільки складно тобі буде при бажанні дістати сигарети чи алкоголь?

а) неможливо; б) дуже складно; в) досить складно; г) досить легко; д) дуже легко; е) не знаю.


15. Чи стикався (лася) ти з будь-якими з перелічених нижче проблем через тютюнопаління та алкоголізм?

а) проблеми у взаєминах із друзями; б) проблеми у взаєминах з батьками; в) проблеми у взаєминах з вчителем; г) виклик лікаря або госпіталізація; д) зниження працездатності в процесі навчання; е) зниження працездатності в інших видах діяльності; є) ушкодження предметів, одягу, що знаходяться у твоєму користуванні; ж) втрата грошей та інших коштовних речей.

16. Як ти вважаєш, якби ти захотів (ла) курити (або вже куриш), твій батько дозволив би тобі це зробити?

а) дозволив би (дозволяє) мені курити; б) не дозволив би (не дозволяє) мені курити вдома; в) не дозволив би (не дозволяє) мені курити взагалі; г) не знаю.

Дякуємо за твої відповіді!


ТРЕНІНГ «ЗРОБИ СВІЙ ВИБІР»


Вплив наркотиків на організм людини

Мета. Знати про особливості фізіологічного впливу на організм наркотичних речовин різних категорій.

Усвідомити, наскільки високим є ризик захворіти на гепатитом або стати ВІЛ - інфікованим, використовуючи шприц для внутрішньовенного введення наркотиків.

Назвати найважливіші системи і органи людського організму, які потерпають від тривалого вживання наркотичних речовин.

Дискутувати стосовно впливу наркозалежності на тривалість життя.

Визначити вплив наркотиків на здатність до мислення та концентрацію уваги.

Переосмислити або удосконалити все те, про що довідались під час уроку.

Матеріали :  пляшка кока— коли, сіль, прозора склянка, схематичне зображення людини, паперові символи.

ХІД ТРЕНІНГА:

І. ЗНАЙОМСТВО
-Мене звати…
- Що я найбільше хочу від життя…

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА


 Тема нашої дискусії: «Вплив наркотиків на наш організм на фізичному та психологічному рівні».

Якби я вас запитала про те, чому б ви надали перевагу: воді, апельсиновому сокові чи кока—колі, то скільки б з вас обрало кока—колу ? Чому?

Здається, я не помилилась, що більшість з вас купують напої, подібні до кока— коли.

Хто встиг прочитати інгредієнти, з яких складається цей напій?

Що ж входить до складу кока—коли?

Що могло б трапитись,
 якби я додала ще один новий інгредієнт до цього напою?

Я збираюся додати до кока—коли сіль.

Як те, що я додала дуже маленьку кількість солі, може вплинути на вигляд і смак кока—коли?

Додам удвічі більше солі. Ще більше солі.

Чому не відбувається та ж сама реакція, що і першого разу?

Цікаво, як сіль вплинула на кока—колу?

Можливо, хтось скуштує її зараз?

Яка вона на смак? Чи така, як газована?

Наскільки корисна кока—кола зараз?

Чи відповідає справжньому призначенню?

Як би ви пояснили хімічну реакцію в нашому експерименті, уявивши собі замість кока — коли наш організм, а замість солі — наркотичні речовини?

Залежність, яку спричиняють наркотики, має той самий ефект: чим більше наркотиків, тим сильніший є їхній вплив на організм.

 Наркотичні речовини, які призводять до звикання, були створені, щоб полегшити біль або лікувати фізичні і фізіологічні вади та проблеми емоційного характеру. Певні наркотики при зловживанні можуть вплинути на функції мозку
і привести до залежності.

Наркотики впливають на певні зони нашого організму.

Сьогодні ми поговоримо про первинний вплив, який здійснюють різні наркотичні засоби на певні органи.  Є 4 основні категорії наркотиків:

депресанти,

стимулюючі засоби,

галюциногени,

та інгалянти.

Назвемо депресанти:

опій, героїн, метадон. м орфін, кофеїн, снодійні таблетки.

Які негативні наслідки можуть бути від неправильного вживання депресантів?

Порушення сну, координації рухів, дихальної системи; ломка.

Вплив на ЦНС: сповільнюється робота мозку —> ломка .

Розмістімо літеру «Д» на схемі (органи нашого організму - мозок, легені).

Які наркотики належать до стимулюючих засобів?

Кокаїн, ефедрин, метафетамін, амфстаміни, «крек»-кокаїн, таблетки для схуднення.

Які їх негативні наслідки?

Параноя, підвищення температури тіла, серцеві розлади, ворожнеча.

Розмістимо літеру «С» на схемі (органи нашого організму - мозок, легені).

Які наркотики належать до категорії глюциногенів?

ЛСД, мескалін, марихуана, кетамін, ПСП.

Який може бути негативний вплив на організм від зловживання глюциногенів?

А зараз розмістимо символ з літери « Г» на схемі (органи нашого організму -мозок, легені, серце, нирки).

Які наркотики належать до категорії інгалянтів?

Бензин, засоби чищення, рідина для зняття лаку, клей.

Якими можуть бути негативні наслідки від впливу інгалянтів?

Розмістимо літеру «І» на таких органах - мозок, серце, легені.

Погляньте, як багато органів, що забезпечують нашу життєдіяльність потерпають від зловживання наркотиків. Про що ви дізналися на нашому сьогоднішньому уроці?

Гра «В подорож по життю я візьму з собою ...» (колаж)

Ми щойно зазначили, що наркотичні засоби впливають на наші внутрішні органи зсередини. Зловживання наркотиками може також вплинути на наше подальше життя і зруйнувати всі наші найзаповітніші мрії.

Тренінг «Так» і «Ні»
Один із учасників тренінга пропонує попробувать наркотики , другий відмовляється. При цьому не можна говорити слово «Ні».

Обговорення:
Назвіть способи впливу на думку людини. ( Переконанням, підкупом, погрозою, лестощами, спокусою)

Перерахуйте види поведінки в ситуації тиску на людину. (агресивність, пасивність, боязнь, упевненість, рішучість)

Гра « Маріонетка»
Кожній трійці учасників дається завдання: два учасники повинні грать роль «кукловодів» - повністю управлять лялькою. Ставляться два стільця на відстані 1,5 – 3 метри. Задача «кукловодів» - перевести «ляльку» з одного стільця на другий. «Лялька» не повинна опиратися тому , що з нею роблять «кукловоди» .

Обговорення.
Як себе почуває людина, яка не може сама приймати рішення, коли нею керують інші?

Висновок: коли ти не самостійний, не можеш розпоряджатись собою це неприємно.
Кожна людина повинна запам’ятати прості правила. Як себе треба поводити з «кукловодами»:
Не бійся виглядати не зовсім розумним.
Не бійся виглядати не зовсім смішним.
Не бійся виглядати не зовсім дорослим.
Не бійся виглядати не зовсім самостійним.
Бійся стати жертвою наркотичної залежності і обернутись в маріонетку наркодільців!
Обговорення:  Згодні ви з думкою. Що відмова від наркотиків являється ознакою зрілої поведінки?

Мені б хотілося прочитати слова дівчини, що була наркоманкою: « Коли ти вживаєш наркотики, тобі здається, що твоє життя чимось зайняте, але в ньому нічого не відбувається, і ти дійсно вживаєш тільки наркотики. І це твоя залежність. І тому ти раб. Ти служиш злому, підступному володарю. І від цього ти становишся не просто нещасливим, ти становишся просто мертвим.»

Кожна людина повинна сама зробити свій вибір: бути їй вільною чи  бути рабом. І якщо ти хочеш бути вільним від наркотиків, ти повинен вчасно сказати тверде «НІ».
1.     Гра « Спірні твердження»
Мета: ця гра дає можливості кожному учаснику показати свої погляди на проблему наркоманії.
Для проведення гри потрібно чотири листки паперу з написаними на них твердженнями:
« Повністю згоден»
« Згоден, але з поправками»
« Повністю не згоден»
«Не маю точної думки»
Ці  листки прикріплюються по чотирьом сторонам кімнати.
Ведучий зачитує спірні твердження , після цього учасники повинні розійтися і стать біля тих листків, на яких відображена ваша точка зору на дане питання. Після прийнятого рішення кожний із учасників пояснює «чому я вважаю тільки так» Почувши думку кожного із учасників, ведучий у вигляді короткої лекції викладає свою думку. Почувши всі точки зору, учасники можуть вибрати листки з твердженнями. Які найбільше підходять їм тепер.
Приклади тверджень:
-         Наркоманія – це злочин.
-         Легкі наркотики не шкідливі.
-         Наркотики підвищують творчість.
-         Наркоманія – це хвороба.
-         У багатьох людей виникають проблеми із-за наркотиків.
-         Призупинити вживання наркотиків можна в любу хвилину.
-         Наркоманія виліковна.
-         Багато підлітків починають вживати наркотики «за компанію».
-         Люди, які вживають наркотики, часто не усвідомлюють, що від них залежать.
-         Наркоман може померти від СНІДу.
-         Залежність від наркотиків формується тільки після їх багаторазового вживання.
-         По зовнішньому вигляду людини можна визначити, вживає він наркотики чи ні.
-         Наркоман може померти від передозування.
-         Продаж наркотиків не переслідується законом.
-         Наркоманія невиліковна.
-         Лікування і реабілітація наркоманів повинна бути абсолютно безкоштовною, якщо держава хоче вирішити цю проблему.
-         Наркомани – це не люди.
2.     Гра « Асоціації»
Мета: визначити рівень знань учасників.
Для гри необхідні ручки і листки паперу.
Дається завдання: «назвіть 2-3 слова, які приходять вам на ум. Коли ви чуєте – «наркотики», «наркоманія», «залежність».
Після цього учасники по кругу говорять записані асоціації, а ведучий записує їх так, щоб варіанти не повторювались.
    3. Гра «Відмова»
Мета: дать можливості учасникам оволодіти навичками упевненої поведінки, аргументованої відмови в ситуації вибора.
Робота в мікрогрупах, кожній запропонована ситуація:
-         Однокласник  (сусід, друг) просить дозволу приготовити наркотики у тебе дома.
-         Однокласник (сусід, друг) просить попробувати наркотик «за компанію».
-         Однокласник (сусід, друг) просить дістати для нього наркотик.
-         Однокласник (сусід, друг) просить залишити якусь річ у тебе дома.
Завдання підгрупам: протягом 7 хвилин придумати як можна більше аргументів для відмови в цій ситуації.
Після цього кожна підгрупа «програє» свою ситуацію перед рештою учасників. Один грає роль «умовляючого», другий – «відмовляючого». Ведучий пропонує використовувать в кожній ситуації три стиля відмови: упевнений, не упевнений, агресивний.
      4. Гра « Словесний портрет»
Клас ділиться на чотири мікрогрупи по п’ять чоловік. Дається завдання: описати наркомана.

Довідка.  93% наркотиків  в світі – вирощують в Афганістані. Країна за лінією бідності. Сільське господарство зруйноване. Вирощують тільки наркотики для продажу.
18% афганського героїну йде в Росію. Ціленаправлено героїн заражений в останній час гепатитом С. Якщо навіть один раз попробувати з гепатитом С, то через 3 роки – печінка розкладається і людина помирає.

     5. Гра «Риси характеру людини»
У підгрупах написати особисті риси людини, які не дадуть стати йому наркоманом.
Представники груп виходять до дошки і записують риси характеру людини.. Якщо вони співпадають, то записуються тільки нові.

Риси характеру:
      -     цілеспрямованість
-         самоповага
-         активність
-         дружелюбність
-         почуття гумору
-         спортивність

Звичайно, це все правильно, і кожному треба бажати мати такі риси характеру.

Дякую за увагу.



Безпека дітей в Інтернеті

Ми живемо в епоху інформаційних технологій, які увійшли у життя кожного з нас. Кожний шостий житель Землі регулярно працює у Всесвітній мережі, а в розвинутих країнах її колапс може призвести до колапсу цивілізації. Сьогодні електронною павутиною користується кожен п'ятий українець. Розвиток сучасної глобальної мережі Інтернет дав поштовх у розвитку різного виду страхів для дітей та їхніх батьків. Дорослі, не завжди маючи досвід спілкування в мережі, щонайменше, стривожені доступом своїх чад до цієї «темної та страшної мережі». Ніхто не заперечуватиме, що тепер Інтернет відіграє важливу роль у житті людей. Просто вражає, скільки часу у нас забирає Інтернет.
Сьогодні Інтернетом користується понад чверть населення земної кулі – 1,9 млрд. людей. Середній рівень Інтернет-проникнення у світі наближається до 30%, а в розвинених європейських країнах цей показник досягає 70%. В Україні ця цифра становить 10-12 млн. осіб – близько чверті населення країни. При цьому діти потрапили в Мережу значно раніше за дорослих. На тлі стабільно високого рівня користування Інтернетом серед дітей віку 11-14 і 15-17 років, також зростає число дітей молодшого віку (6-10 років). У зв'язку із цим виникає проблема забезпечення безпеки дітей. А хто їм може в цьому допомогти, якщо не батьки?

Виконання наступних пунктів допоможе захистити вашу дитину під час перебування її в мережі:
1.   Разом з дітьми розробіть правила користування Інтернетом. Особливо домовтеся з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких вони збираються заходити.
2. Знайдіть час для відвідування сайтів разом з дітьми та заохочуйте їх ділитися з вами знаннями, отриманими в Інтернеті.
3. Якщо діти спілкуються в чатах, використовують програми миттєвого обміну повідомленнями, грають або займаються чимось іншим, що вимагає реєстраційного імені, допоможіть дитині його вибрати і переконайтеся, що воно не містить ніякої особистої інформації.
4. Наполягайте на тому, щоб діти ніколи не видавали своєї адреси, номера телефону або іншої особистої інформації. Наприклад, місце навчання або улюблені місця для прогулянки.
5. Навчайте дітей не розміщувати свої чи сімейні фотографії.
6. Поясніть, що давати свої паролі не можна нікому, крім батьків, навіть найближчим друзям.
7. Поясніть, що не потрібно відповідати на невиховані й грубі листи. Якщо отримали такі листи, то потрібно сповістити про це батьків чи вчителів.
8. Скажіть дітям, що їм не слід зустрічатися з людьми, яких вони знають тільки з Інтернету. Поясніть, що ці люди можуть виявитися зовсім не тими, за кого себе видають. Якщо ж це необхідно, то спочатку треба спитати дозволу батьків. Зустріч у громадському місці та й у присутності батьків.
9. Скажіть дітям, що не все, що вони читають або бачать в Інтернеті, - правда. Привчіть їх запитувати вас, якщо вони не впевнені.
10. Навчіть дітей поважати інших в Інтернеті. Переконайтеся, що вони знають про те, що правила етикету діють скрізь – навіть у віртуальному світі.
11. Наполягайте, щоб діти не завантажували музику, комп'ютерні ігри та інші програми без вашого дозволу.
12. Поясніть, наскільки небезпечно для комп’ютера переходити на посилання, адреси яких вам невідомі.
13. Контролюйте діяльність дітей в Інтернеті за допомогою сучасних програм. Вони допоможуть відфільтрувати шкідливий вміст, з'ясувати, які сайти відвідує дитина і що вона на них робить.
         На нашому сайті подано доступну, практичну інформацію з Інтернет-безпеки, що дозволить навіть початківцям ефективно використовувати ресурси мережі й захистити себе від небажаного контенту. Матеріали для дітей, батьків і вчителів (інтерактивні сценарії, короткі тести, готові плани уроків), завдяки яким діти зможуть освоїти основи безпечної роботи в Інтернеті.

У квітні 2008 року почала діяти програма «Безпека дітей в Інтернеті», яка включає цілий ряд заходів, спрямованих на навчання дітей, вчителів та батьків правилам безпечного користування Інтернетом. На сайті подано доступну, практичну інформацію щодо Інтернет-безпеки, ознайомившись з якою навіть користувачі-початківці зможуть ефективно використовувати ресурси мережі й захистити себе від небажаного змісту. Матеріал розрахований на різні вікові групи, в тому числі і на початкові класи.

До вашої уваги - Мультимедійний навчальний дистанційний курс безпечного користування ресурсами мережі Інтернет -https://onlinesafety.info/
Цей онлайновий курс є результатом співпраці Одеської національної академії зв'язку ім. О.С. Попова та Міжнародного
телекомунікаційного союзу.



Компанія Google разом із Інтернет Асоціацією України в грудні 2014 року запустили комплексний освітній ресурс для дітей і вчителів «Про Інтернет».
Завдяки порталу «Про Інтернет» школярі отримають знання, завдяки яким зможуть безпечно користуватися Інт.ернетом та розкрити всі можливості, які він дарує.
Крім того, на сайті можна знайти бібліотеку з посиланнями на корисні ресурси для навчання та дозвілля.
Відвідайте http://www.prointernet.in.ua / і дізнайтесь більше. Покажіть його Вашій дитині.


Компанія Київстар створила сайт "Безпечний Інтернет", на якому розмістила корисну інформацію про безпечне
користування Інтернетом для дітей, їх батьків та вчителів. На сайті для батьків, з поміж іншого, зібрані Рекомендації




Компанія «Київстар» також видала перший в Україні науково обґрунтований посібник для батьків «Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у
віртуальному світі», створений спільно з Інститутом психології ім. Г.С.Костюка НАПН України. Посібник містить просте зведення правил і
рекомендацій батькам і педагогам із забезпечення безпеки дітей у Мережі. Посібник рекомендований Міністерством освіти і науки України
для використання у школах.

Особливості віртуального спілкування


Немає коментарів:

Дописати коментар