Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета
роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів школи та
попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток
особистості дитини.
У школі він є громадським інспектором з охорони дитинства.
Соціальний педагог працює над:
соціально-педагогічним супроводом дітей, які
потребують особливої уваги;
·
·
профілактикою
негативних явищ та пропагандою здорового способу життя;
·
організацією
взаємодії навчального закладу, сім'ї, служби у справах дітей,
кримінальної міліції, органів місцевого
самоврядування, неурядових та громадських організацій.
·
організацією
безкоштовного харчування в шкільній їдальні;
·
захистом
прав дітей, як інспектор з охорони дитинства .
·
Функції роботи:
Діагностична:
вивчення особливостей діяльності та розвитку учнів, визначення рівня знань про
вплив на організм шкідливих звичок, дослідження спрямованості впливу колективу,
мікросередовища, сімейного виховання тощо.
Прогностична:
прогнозування посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації.
Консультативна: рекомендації учням, батькам, вчителям, молодіжним
об'єднанням з питань розв'язання конфліктів та проблемних ситуацій.
Захисна: захист прав дітей, представлення їх інтересів в
різноманітних інстанціях.
Профілактична: запобігання негативним проявам в учнівському середовищі,
пропаганда здорового способу життя.
Соціально-перетворювальна:
соціально-педагогічний захист соціально незахищених категорій дітей, сприяння
професійному самовизначенню.
Організаційна: координація взаємодії всіх суб'єктів виховання, сприяння
участі дітей у науковій, технічній, художній творчості.
А також:
·
Переконує учнів у доцільності
дотримання соціально значимих норм та правил поведінки, ведення здорового
способу життя;
·
Сприяє запобіганню негативним явищам
в учнівському середовищі;
·
Здійснює соціально-педагогічний
супровід навчальио-виховного процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально
незахищенних категорій дітей;
·
Сприяє соціальному і професійному
визначенню особистості, дбає про професійне самовизначення та соціальну
адаптацію молоді;
·
Забезпечує дотримання норм охорони
та захисту прав дітей і підлітків, представляє їхні інтереси у різноманітних
інстанціях (службі у справах дітей, міліції, суді тощо);
·
Координує діяльність й взаємодію всіх
суб'єктів соціального виховання;
·
Сприяє соціально корисній діяльності
дітей і підлітків;
·
Веде відповідну документацію та
статистичну звітність за результатами роботи в навчальному закладі;
Немає коментарів:
Дописати коментар